Correccions a la nota A
-M’agrada això que dius que la creença és l’acció en potència, però no entenc bé la resta del teu argument, Lourdes.
-El tema que no em queda clar, Laura, és que afirmes que només actuen moguts per creences les persones religioses.
-Mireya, per què al final conclous que tot depèn de cadascú. Sembles indecisa.
-Ceci, si llegeixes el teu comentari i et quedes només amb l’última part, faràs bé. El conjunt tal com l’exposes és inconsistent.
-Esther, quan parlem de creences no només ens referim a les dels teòlegs. (Vigila l’ortografia)
-El teu comentari, Amanda, és molt confús, dius que pots percebre sense creure que estàs copsant?
-Vero (S.), si tu ja saps què és “veritat” com afirmes, no tindràs necessitat de “creure”. Pel que fa a “ser creient per naturalesa”, com has vist, Sam Harris diu que ho som tots, independentment de que siguem religiosos o no.
-Leti, també confons “creure” amb “creure en algun déu”. “Si no lo veo, no lo creo” no significa que si veig alguna cosa ja la creuré, sinó que la “sabré”.
-Potser Laura (M,) indiques que hi ha una “retroalimentació” entre el veure i el creure. Bona idea.
-Alejandro (M.) vigila la teua redacció, és difícil entendre’t així.
-Estefania, fas una bona reflexió, també crec que afirmes aquesta “retroalimentació” entre tots dos actes mentals.
-José David, esborre el teu comentari perquè està mal col·locat (d’ara endavant EMC) però sembla un resum interessant tot i que no cal fer valoracions tan extremes (tractem de ser més objectius)
-Núria, em sembla una bona i breu explicació del vídeo, tot i que EMC.
-Excel·lent idea, Camacho, però vigila l’ortografia. EMC
-Patricia (C.) succeeix que no és necessari creure en un déu per tindre creences. EMC
-Ramon, si partim de la base de que la percepció és una al·lucinació, partim d’una creença que ni la Bíblia mateixa sosté. EMC
-Alonso, no sé si ja t’has aclarit des de principis de mes. EMC.
-Nereida el tema és si no és imprescindible la creença per poder percebre. EMC
-Lucía, jo quan veig alguna cosa no és que crega en ella, és que la “sé” EMC
-Paco (R.) lamente haver de fer un EMC al teu argument, és un bon raonament.
-El mateix em succeeix amb el teu comentari, Miguel, molt bo, però EMC.
-No crec, en canvi, que el vídeo vaja per on afirmes, Beatriz.
-Alejandro (M.), com pots dir que el primer és la creença perquè quan creus en alguna cosa saps que no pot existir? EMC
-M’agrada això que dius que la creença és l’acció en potència, però no entenc bé la resta del teu argument, Lourdes.
-El tema que no em queda clar, Laura, és que afirmes que només actuen moguts per creences les persones religioses.
-Mireya, per què al final conclous que tot depèn de cadascú. Sembles indecisa.
-Ceci, si llegeixes el teu comentari i et quedes només amb l’última part, faràs bé. El conjunt tal com l’exposes és inconsistent.
-Esther, quan parlem de creences no només ens referim a les dels teòlegs. (Vigila l’ortografia)
-El teu comentari, Amanda, és molt confús, dius que pots percebre sense creure que estàs copsant?
-Vero (S.), si tu ja saps què és “veritat” com afirmes, no tindràs necessitat de “creure”. Pel que fa a “ser creient per naturalesa”, com has vist, Sam Harris diu que ho som tots, independentment de que siguem religiosos o no.
-Leti, també confons “creure” amb “creure en algun déu”. “Si no lo veo, no lo creo” no significa que si veig alguna cosa ja la creuré, sinó que la “sabré”.
-Potser Laura (M,) indiques que hi ha una “retroalimentació” entre el veure i el creure. Bona idea.
-Alejandro (M.) vigila la teua redacció, és difícil entendre’t així.
-Estefania, fas una bona reflexió, també crec que afirmes aquesta “retroalimentació” entre tots dos actes mentals.
-José David, esborre el teu comentari perquè està mal col·locat (d’ara endavant EMC) però sembla un resum interessant tot i que no cal fer valoracions tan extremes (tractem de ser més objectius)
-Núria, em sembla una bona i breu explicació del vídeo, tot i que EMC.
-Excel·lent idea, Camacho, però vigila l’ortografia. EMC
-Patricia (C.) succeeix que no és necessari creure en un déu per tindre creences. EMC
-Ramon, si partim de la base de que la percepció és una al·lucinació, partim d’una creença que ni la Bíblia mateixa sosté. EMC
-Alonso, no sé si ja t’has aclarit des de principis de mes. EMC.
-Nereida el tema és si no és imprescindible la creença per poder percebre. EMC
-Lucía, jo quan veig alguna cosa no és que crega en ella, és que la “sé” EMC
-Paco (R.) lamente haver de fer un EMC al teu argument, és un bon raonament.
-El mateix em succeeix amb el teu comentari, Miguel, molt bo, però EMC.
-No crec, en canvi, que el vídeo vaja per on afirmes, Beatriz.
-Alejandro (M.), com pots dir que el primer és la creença perquè quan creus en alguna cosa saps que no pot existir? EMC
-Claudia, prou coherent.
Correccions a la nota B
Bé, no era tan difícil plantejar alguna pregunta... !
Correccions a la nota B
Bé, no era tan difícil plantejar alguna pregunta... !
Correccions a la nota C
-Camacho, EMC
Correccions a la nota D
-Atenció a la teua redacció, Lourdes.
-Maria José, pensava que havia quedat clar que per a Russell és bo allò que ens permet adaptar-nos al medi i sobreviure i dolent tot el contrari.
-És sorprenent Laura M. que estigues tan d’acord amb Russell, però podem manifestar el nostre acord de manera crítica, per exemple buscant altres exemples distints dels que ha exposat l’autor.
-I en canvi, del comentari de Nereida el que em sorprèn és eixe “l’home no deu sobreviure”. És el càstig que mereixem les persones, Nereida?
-Pel que fa a tu, Rebeca, trobe que simplifiques massa i més ara que sabem que les creences són la base per a moltes percepcions, no?
-Lucía M. Tu fas via tangent directament, una manera elegant d’introduir en aquest curs de filosofia occidental uns altres elements, potser més orientals?
-Esther, crec que et refereixes a estats de desesperació o a estats depressius, malalties socials i psíquiques. Però tal volta sóc jo qui ho redueix massa. (Vigila la teua redacció)
-Corella, no trobe adient aquest mode d’expressar-se, l’únic que aconsegueixes és afegir elements valoratius que no aporten gaire.
-Vols dir, Leti, que el nostre físic roman per sempre??
-Vero (S.) El teu comentari és difícil d’entendre perquè no està prou ben redactat.
Correccions a la nota D
-Atenció a la teua redacció, Lourdes.
-Maria José, pensava que havia quedat clar que per a Russell és bo allò que ens permet adaptar-nos al medi i sobreviure i dolent tot el contrari.
-És sorprenent Laura M. que estigues tan d’acord amb Russell, però podem manifestar el nostre acord de manera crítica, per exemple buscant altres exemples distints dels que ha exposat l’autor.
-I en canvi, del comentari de Nereida el que em sorprèn és eixe “l’home no deu sobreviure”. És el càstig que mereixem les persones, Nereida?
-Pel que fa a tu, Rebeca, trobe que simplifiques massa i més ara que sabem que les creences són la base per a moltes percepcions, no?
-Lucía M. Tu fas via tangent directament, una manera elegant d’introduir en aquest curs de filosofia occidental uns altres elements, potser més orientals?
-Esther, crec que et refereixes a estats de desesperació o a estats depressius, malalties socials i psíquiques. Però tal volta sóc jo qui ho redueix massa. (Vigila la teua redacció)
-Corella, no trobe adient aquest mode d’expressar-se, l’únic que aconsegueixes és afegir elements valoratius que no aporten gaire.
-Vols dir, Leti, que el nostre físic roman per sempre??
-Vero (S.) El teu comentari és difícil d’entendre perquè no està prou ben redactat.
-Ok, Mireya, em sembla una explicació prou ben estructurada.
-Bé, Ceci, en afirmar que no tens por a la mort perquè és el final d’un cicle crec que segueixes “l’esperit” de Russell
-Tot, tot és relatiu Patricia (C.)?
-Però no trobes que, fins i tot, els trets heretats prendran formes diferents d’acord amb l’ambient en què es desenvolupen, Estefania?
-Beatriz Rubio, atenció a la teua expressió.
-Alonso, això que envies més que no un comentari crític és una simple declaració de principis.
-J. David, ¿Per què estàs d'acord amb Russell? En què fonamentes el teu acord?
-Camacho, que jo sàpiga Russell no sosté que l'humà estiga compost per cos i ànima... Torna a llegir el principi del document relatiu a Russell.
-Alejandro Martínez, dius que després de la mort no hi ha cap altra vida "perquè ningú no ens l'ha mostrada", supose que volies dir que "no tens constància" que ningú haja mostrat això a ningú, no?
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Donem per closes les notes A. B. i C., no encara la D, espere els comentaris de qui no me'ls haja enviat...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada